Layover in Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Jelle & Janette - WaarBenJij.nu Layover in Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Jelle & Janette - WaarBenJij.nu

Layover in Singapore

Blijf op de hoogte en volg Jelle & Janette

05 December 2019 | Singapore, Singapore

Er vliegen ontzettend veel maatschappijen naar Australië met potentieel ook tussenstops. Wij hadden gekozen voor Jetstar, dit is een budget maatschappij die ook samenwerkt met KLM maar voor ons de tickets voor een gunstig prijsje verkocht. Enige nadeel is dat we aan boord niets erbij hadden en dus hadden we vooraf bagels gekocht en we moesten nog onze laatste dingen uit Azië opeten. Op Yangon airport gaven we onze laatste Kyats uit aan water en cola en dus waren we klaar voor de vlucht naar Singapore.

We hadden in Singapore een overstap van zo’n zes uur, we hadden beide niet geslapen en ik twijfelde een beetje of ik het relaxt zou vinden om de stad in en uit te gaan in zo’n korte tijd. Uiteindelijk besloten we ons op het vliegveld te vermaken en dat lukte prima. Na een lekkere lunch, wat rondgelopen en geslapen. Toen naar de vlindertuin via de waterval en nog even in de massage stoelen gezeten. Op dt vliegveld is van alles te doen van zwemmen tot de bioscoop en van spa’s tot wandelen door tuinen. Singapore zelf gaan we nog wel een andere keer bekijken maar dit vliegveld was geen verkeerde plek voor een layover.

Toen op naar Darwin waar we van een Australiër meteen de vraag kregen of we niet gek waren...kamperen in december in Darwin? Het is daar bloedje heet en officieel het tropische regenseizoen. Na wat kletsen een poging gedaan tot slapen en compleet brak het vliegtuig uitgekomen om 4:45 in Darwin. Eenmaal geland komt de douane, deze was heel makkelijk en tot verdriet van Jelle hebben we geen stempel gekregen. Daarna de iets uitdagendere stap: met onze bagage door de bagage controle. Iedereen wordt gecontroleerd door of een complete doorzoeking van je bagage of je bagage gaat door een scanner. Bij Jelle zagen ze onze kampeerspullen en dus moest de tent nog even gecontroleerd worden op gras en modder. Deze hadden we in Bagan extra goed schoongemaakt en dit was dus geen probleem. Alles weer in de tas en op naar het nieuwe avontuur: Oceanië.

• 11 December 2019 - 12:11

Manon:

Hi lieverds, wat leuk weer te lezen. Ben benieuwd naar het vliegveld in Singapore, het klinkt alsof je er een week Vakantie kunt houden.