Legendes en verhalen - Reisverslag uit Babinda, Australië van Jelle & Janette - WaarBenJij.nu Legendes en verhalen - Reisverslag uit Babinda, Australië van Jelle & Janette - WaarBenJij.nu

Legendes en verhalen

Blijf op de hoogte en volg Jelle & Janette

17 December 2019 | Australië, Babinda

Australië is het land van de Aboriginals en overal waar je de natuur in gaat zie je dat ook. Er zijn heel veel aboriginal stammen en ieder heeft een stuk land waar de voorouders hebben gewoond en waar ze een diepe band mee hebben. Bij elk nationaal park kan je dan ook lezen over wie de eigenaren zijn van het land en je kan verhalen lezen over hun cultuur. Een van de gebieden was een vrouw die een relatie had met een man van de ‘verkeerde stam’ zij rende weg en van verdriet sprong ze in een beek waarna allemaal granieten stenen op haar vielen. Sindsdien verdrinken er zo nu en dan mannen in beek en dat heeft met deze legende te maken. Dit is het verhaal achter Babinda Boulders en zo heeft elke aboriginal plek zijn eigen legendes en verhalen. Babinda Boulders is erg mooi en indrukwekkend dus het was een goede plek om te zijn. Daar in de buurt ligt ook de Josefine Falls een grote waterval waar je ook mag zwemmen.

Kamperen in Australië valt ons tot nu toe erg mee. We hebben al diverse campings gehad van resort achtige met luxe bungalows waar we hebben gekampeerd in ons tentje maar ook hebben we al gestaan op gratis plekken. De betaalde campings hebben allemaal mooie keukens en barbecues en alles heeft goed sanitair. Bij dagrecreatie staan vaak ook barbecues dus we vragen ons nog wel even af waarom we twee benzinebranders mee hebben, wellicht voor Nieuw-Zeeland? Het reizen hier is compleet anders dan Azië maar tot nu toe ook al weer een land met veel hoogtepunten.

• 20 December 2019 - 23:30

Johanna:

hoi hoi wat fijn dat jullie ons zo regelmatig op de hoogte houden van jullie ontdekkingen .
    ook deze foto's zijn erg mooi
    hier horen we alleen maar berichten dat het hitte record weer gebroken is.