(ont)spanning aan het meer - Reisverslag uit Myall Lakes, Australië van Jelle & Janette - WaarBenJij.nu (ont)spanning aan het meer - Reisverslag uit Myall Lakes, Australië van Jelle & Janette - WaarBenJij.nu

(ont)spanning aan het meer

Blijf op de hoogte en volg Jelle & Janette

03 Januari 2020 | Australië, Myall Lakes

Nieuwjaar, nieuwe plannen en nieuwe ideeën. Het was super om oud en nieuw op het strand te vieren. We zijn benieuwd waar we volgend jaar het nieuwe jaar inluiden, de eerste ideeen zijn al wel geopperd. Voor vandaag was het plan onduidelijk, we wilden naar een uitzichtspunt en daarna naar de Myall Lakes maar tijdens de jaarwisseling zijn daar twee branden uitgebroken en alle campings zaten vol. We besloten die kant op te gaan en te kijken wat de dag ons zou brengen.

We begonnen met een paar belletjes vanuit de auto rond middernacht Nederlandse tijd en zijn daarna bij een vuurtoren gaan kijken die aan een prachtige kust lag. Toen op naar een uitzicht op Dooragan. Wat we zagen was prachtig, maar alles lag wel in een mist van rook om ons heen. We komen namelijk steeds dichter bij een aantal brandhaarden. Even verderop gingen we naar Sealrocks en is Jelle omhoog Gelopen voor het uitzicht bij de vuurtoren. Toen op naar Myall en dicht langs de eerste brandhaard die onder controle is. Geen vuur, geen rook maar wel een uitgebrand bos. Eenmaal bij de eerste natuur camping bij Myall Lake vonden we een prachtig plekje aan het meer om te kamperen. We spraken wat locals en die gaven aan dat er geen risico is van de twee branden in de buurt maar dat het goed is om de situatie in de gaten te houden maar dat we voor nu de beste plek hadden uitgekozen om te zijn. We doken het meer in en genoten daarna van de warme zon. Zo'n natuur camping heeft geen medewerkers, wel een compost wc en deze ook barbecues dus we troffen het weer. Op deze plek is niet veel te doen of te zien behalve relaxen en we besloten de dag erna te wijden aan dat en een planning tot aan Adelaide en dat is gelukt. Campings zitten door de zomervakantie hier vaak al vol, maar we hebben alles geregeld en een belangrijke knoop doorgehakt qua locaties. Gezien de huidige situatie met branden hebben we besloten de punt af te snijden en in 2 dagen naar Melbourne te rijden. Dit is een veiliger gebied en aangezien de temperaturen weer gaan stijgen was er een groter risico. Terwijl we in de auto zaten opweg naar Melbourne ontvingen we het nieuws dat het reisadvies voor Australië is gewijzigd en het ministerie Nederlanders adviseert de staat NSW uit te gaan... Hoewel we die knoop gisteren al hadden doorgehakt blijken we dus nu ook nog eens brave Nederlanders te zijn die een reisadvies opvolgen. Vanavond slapen we nog 1 nacht in NSW en morgen komen we dan aan in de staat Victoria.