Geraldine - Reisverslag uit Geraldine, Nieuw Zeeland van Jelle & Janette - WaarBenJij.nu Geraldine - Reisverslag uit Geraldine, Nieuw Zeeland van Jelle & Janette - WaarBenJij.nu

Geraldine

Blijf op de hoogte en volg Jelle & Janette

22 Februari 2020 | Nieuw Zeeland, Geraldine

We reden weer langs het prachtig blauwe meer, maar dit keer was het echt anders dan op de heenweg en dat had alles met het weer te maken. Afgelopen nacht sliepen we slecht vanwege de storm en ik die steeds aan Jelle vroeg...weet je zeker dat de tent dit aankan? Ja was steeds het antwoord... de vorige tent wist hij niet of het goed was gegaan...

Sochtends regende het behoorlijk dus we hadden binnen 30 min alles opgeruimd en ingepakt. Ontbeten bij de Abel Tasman gletsjer die we niet konden zien door de wolken en het meer was een blauwe waas in de wolken. Maakte het overigens niet minder mooi.De volgende bestemming is Arthur’s Pass en hoewel dat op een dag zou kunnen besloten we rustig aan te doen. Er is immers zoveel te zien en te bekijken en de tent is zo opgezet en afgebroken. What’s the hurry? Geen in elk geval.

Sochtends regende het behoorlijk dus we hadden binnen 30 min alles opgeruimd en ingepakt. Ontbeten bij de Tasman gletsjer die we niet konden zien door de wolken en het meer was een blauwe waas in de wolken. Maakte het overigens niet minder mooi.

Iets verderop kwamen we bij Lake Tekapo en om de griep te lijf te gaan zijn we gaan badderen in de hotpools en gaan uitzweten in de sauna. Na deze ontspanning reden we door naar Geraldine waar we voor een nachtje de tent opzette.

Savonds ontmoette we een groep mensen die de Aota Trail doen. Dit is een wandelpad van noord naar zuid in Nieuw-Zeeland. Een stel loopt alleen zuid en denkt daar 5 maanden voor nodig te hebben. Jelle dacht: whoa tof! Ik dacht: my god...dat is het heftig. Dit deed mij overigens wel denken aan het boek Wild wat ik onlangs heb gelezen. Een vrouw die gaat wandelen en zonder enige hike ervaring hieraan begint. Herkenbaar voor mij soms want Jelle is een behoorlijk doorwinterde kampeerder en ik heb soms echt geen idee. Maakt het overigens juist erg leuk want we hebben op deze manier gedurende reis al best wat van elkaar mogen leren!