Abel Tasman Track - Reisverslag uit Marahau, Nieuw Zeeland van Jelle & Janette - WaarBenJij.nu Abel Tasman Track - Reisverslag uit Marahau, Nieuw Zeeland van Jelle & Janette - WaarBenJij.nu

Abel Tasman Track

Blijf op de hoogte en volg Jelle & Janette

03 Maart 2020 | Nieuw Zeeland, Marahau

Na de rust in Murchison waren we beide voldoende hersteld voor de hike in Abel Tasman. Op weg hierheen kwamen we allemaal hop plantages tegen en veel fruittelers en dus was er van alles te koop langs de weg...maar we hadden dit keer niets nodig. Eenmaal in Marahau pakte we onze tas in voor onze trekking en ruimde we de auto wat op zodat er niet een lading bagage zichtbaar was. De ochtend erna bijtijds op, ontbijten en naar de start van de wandeling.

De eerste dag liepen we van Marahau naar Anchorage en dat is zo’n 12 km. We begonnen met de oversteek over de rivier en doken het bos in. Na een stukje lopen laste we een ruststop in op het strand. De zee was strak blauw, de zon scheen en het was prachtig. We wandelden nog wat verder tot we aankwamen bij Anchorage. We zetten de tent op, borgen het eten goed op zodat de brutale Weka’s ons eten niet zouden weg graaien. Weka’s zijn een soort van wilde kippen die niet kunnen vliegen en ze zijn echt bloedje irritant soms. We maakten de maaltijd klaar op onze benzine brander en speelden spelletjes waarna we lekker gingen slapen.

Dag twee was van Anchorage naar Bark Bay, een kortere wandeling van zo’n 8 km. Deze wandeling begon met een oversteek over het wad tijdens eb. Onwijs gaaf om te doen! Aan de overkant kwamen we aan bij Torrent Bay en daar maakte we onze voeten schoon en trokken we weer onze wandelschoenen aan. Ook vandaag liepen we langs de kust en veel in het bos. Het laatste stuk was prachtig tot we aan kwamen bij onze mooie camping op het strand! We zetten ons tentje neer, deden een poging om te zwemmen in het koude water maar besloten toch maar de koude douche te nemen om wat op te frissen. Het mag hier dan zomer zijn, maar de zee is echt koud.

De dag erna liepen we van Bark Bay naar Awaroa en dat was onze langste dag met 13 km. We begonnen weer met het oversteken van het wad en deze route was toch wel de mooiste van allemaal. Halverwege hebben we lekker gezeten en geluncht op het strand waarna we nog het laatste stuk liepen naar een inham. Ook hier was het zo mooi!

De vierde dag liepen we maar 8 km naar Totaranui waar we met de boot werden opgehaald. Deze wandeling was ook mooi maar door de bewolking was het water wel echt minder blauw. Toen we op de boot stonden te wachten, begon het te regenen en dus vonden we onze timing weer top want we hadden de hele wandeling droog en prachtig weer!

Eenmaal op de boot zagen we nog zeehonden, een penguin en de kustlijn van het Nationale Park. Het was fantastisch om dat hele stuk te lopen!

Eenmaal in Marahau hebben we eerst een hapje gegeten voor we naar de camping gingen om te ontspannen.