Picton - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Jelle & Janette - WaarBenJij.nu Picton - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Jelle & Janette - WaarBenJij.nu

Picton

Blijf op de hoogte en volg Jelle & Janette

05 Maart 2020 | Nieuw Zeeland, Picton

Onze laatste stop op het Zuider Eiland is Picton, maar we zouden onszelf niet zijn als we daar in een keer naartoe zouden rijden. Onze eerste missie was het scoren van fruit en eieren bij lokale tuinders en boeren. Uiteraard slaagde we voor verse appels en lekkere eitjes. De volgende stop was Nelson, hier wilden we de kathedraal bekijken en even door het centrum lopen. We vonden ook een kraampje met iemand die lokale groente verkocht en dus haalden we hier ook het een en ander.

Via de Queen Charlotte Drive reden we naar Picton met hier en daar mooie uitzichtspunten. We aten vroeg zodat we savonds naar de bioscoop konden. Jelle mocht kiezen en die koos voor Emma, waar hij achteraf wat spijt van had. Jelle vond het wat traag en een raar verhaal, maar ja de man van de balie adviseerde deze film. Ik vond de film overigens wel erg leuk. Wat we beide een groot pluspunt vonden was de bak Ben & Jerries die mee de zaal in mocht.

De volgende dag hebben we een stuk van het schiereiland gereden. Erg groen en mooi, maar wel veel bochtjes. Daarna lekker terug naar de camping want morgen moeten we vroeg op voor de boot.