Timber trail - Reisverslag uit Ongarue, Nieuw Zeeland van Jelle & Janette - WaarBenJij.nu Timber trail - Reisverslag uit Ongarue, Nieuw Zeeland van Jelle & Janette - WaarBenJij.nu

Timber trail

Blijf op de hoogte en volg Jelle & Janette

16 Maart 2020 | Nieuw Zeeland, Ongarue

We stonden stipt 8:30 bij het kantoortje van Paul, de fietsverhuur. Onze tas met overnachting spullen ging het ene busje in en wij namen plaats in de andere bus. Op naar de start van de fietstocht. 

De fietsen werden ingesteld en van mijn fiets moest een heel stuk van het zadel worden gezaagd. Het is officieel...ik ben klein! Na alle uitleg begonnen we aan de Timber Trail: 2 dagen en totaal 82 km. 

Het pad kronkelde door het bos heen en hier en daar kwamen we langs oude relikwieën van de boomkap lang lang geleden. Na 5km moesten we flink omhoog en voor het eerst fietste ik Jelle we met gemak uit. Dat ging als volgt:

- onderweg stapten veel mensen af want het was te steil om te kunnen fietsen

- Jelle ploeterde zichzelf de heuvel op

- ik wisselde eco en boost af...op mijn elektrische mountainbike

Ik speelde dus vals maar door mijn knie hadden we besloten dat dit voor mij de beste optie was en Jelle wilde gewoon old school. Ergens was ik bang voor het gebrek aan uitdaging maar elektrisch betekent niet dat je niets meer doet. Het voelt vooral alsof je meer spieren hebt dan je daadwerkelijk hebt. 

De eerste 40 km was prachtig en toen kwamen we aan bij onze camping Epic. Een van de mooiste plekjes weer! De keuken en douche was luxe! De meeste mensen doen daar aan glamping maar wij hadden onze eigen tent mee.

Na het eten werd we een kampvuur gemaakt, de eerste in tijden want die dag was exact de dag dat de fire ban ingetrokken was. Optimaal genieten dus. De volgende ochtend hebben we lekker rustig ontbeten en zijn we weer op onze fiets geklommen.

Onze billen waren wat pijnlijk maar de 42 km van vandaag was een stuk makkelijker en volgde de oude spoorlijn. Het meest bijzondere was de loop die er in zit waardoor je een heel rondje rijdt. Onderdeel van deze loop was een donkere tunnel waarbij je het einde pas kon zien als je er al in gefietst was. Het meest bijzondere van de gehele route zijn overigens de vele hangbruggen waar je overheen gaat. Een bijzondere tocht dus! Na aankomst de fietsen weer ingeleverd en toen op naar onze volgende bestemming.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Ongarue

Jelle & Janette

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 52
Totaal aantal bezoekers 8787

Voorgaande reizen:

03 Juli 2019 - 31 Augustus 2020

Wereldreis

Landen bezocht: