Rotorua - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Jelle & Janette - WaarBenJij.nu Rotorua - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Jelle & Janette - WaarBenJij.nu

Rotorua

Blijf op de hoogte en volg Jelle & Janette

20 Maart 2020 | Nieuw Zeeland, Rotorua

We reden in een keer door naar Rotorua, een plaats met veel geisers en bubbelende poeltjes. We hadden beide wat last van onze knieën want de tocht was niet overal even smooth. Ik was wat klaar met de koude nachten in de tent en beide waren we zoekende naar wat nu met Corona?

We boekte een cabin om even een beetje bij te komen. We deden een after hours check in en de volgende ochtend begonnen we met plannen te maken en achterstallige blogjes te plaatsen, hier plaatste ik het Corona blog voor jullie. Deze dag stond in het teken van vragen zoals:

- is er een land waar we heen kunnen waar vast komen te zitten niet erg is?

- wat als we hier blijven....voor hoelang? Reizen in een tent of camper omdat het kouder wordt?

- wat adviseert de ambassade en buitenlandse zaken?

We dachten op dit moment dat er nog wel opties waren. We keken naar Amerika en Canada. Na Kate uit New York gesproken te hebben viel dit eigenlijk wel af. Het is daar een drama, hoewel dat toen nog niet in de media was. De ambassade en buitenlandse zaken waren weinig behulpzaam en dus gingen we hier maar even het stadje in.

Kijken voor eventueel een ander matje en kijken naar opties qua slaapzakken en kleding want als we langer blijven dan wordt het kouder. We overwogen de bioscoop voor savonds en bleven uiteindelijk op de camping. Tijdens het koken was er iemand die heel erg hoeste en dus gingen we maar snel naar onze cabin...bizar hoe je zo snel dan denkt..zou het?!

En toen kleurde de wereld oranje. Onze overheid gaf ons Nederlanders het dringende verzoek niet te reizen en als je weg was...terug te komen.

En dan?! Inmiddels weten jullie de keuze die we gemaakt hebben in onze

Cabin ik Rotorua. Maar we deden hier ook nog een paar toeristische dingen. We bezochten het Thermal wonderland en zagen een geiser. Zo bijzonder dit landschap! De foto’s beschrijven het denk ik beter dan dat wij dat kunnen. We waren in elk geval erg onder de indruk. De dag erna zijn we naar Hobbiton geweest, de movie set van de Hobbit en de Lord of the Rings. Het was super tof om te zien en het zag er allemaal ook zo echt uit. Daarna zijn we naar Tauranga gereden waar we een nieuw matje konden halen en beide kochten we wat warme kleding.

Bij het water aten we een taartje want vandaag was Anja (moeder van Jelle) jarig! Uiteraard hebben we die ook nog even gebeld toen we weer op de camping waren.

Door de drukte (Corona en wat nu?) en gebrek aan WiFi liepen we dus wat achter met het plaatsen van blogjes. :)