En nu? - Reisverslag uit Napier South, Nieuw Zeeland van Jelle & Janette - WaarBenJij.nu En nu? - Reisverslag uit Napier South, Nieuw Zeeland van Jelle & Janette - WaarBenJij.nu

En nu?

Blijf op de hoogte en volg Jelle & Janette

21 Maart 2020 | Nieuw Zeeland, Napier South

We vertrokken uit onze cabin en de vraag was...en nu? Ons plan eerst was nog noordelijk te blijven tot we onze auto moesten inleveren op 27 maart. Dan vliegen naar het zuiden. Maar hier hadden we toch wat twijfels bij: hoeveel risico lopen we dan? Is domestic dan wellicht ook verboden? We besloten met onze autohuurder te bellen of we onze auto in Christchurch konden inleveren. In afwachting van het belletje of dit kosteloos mocht, zaten we in de auto...opzoek naar campers te huur of te koop. Wat is handig?! Zoveel variabelen en Jelle miste zijn meerdere schermen en een duidelijk scenario.

Nadat de verhuur belde met goed nieuws, zijn we boodschappen gaan doen...hamsteren! Niet met dat doel, maar de winkelgraad in het zuiden is laag en dus voor de komende tijd wel wat gehaald. Hetzelfde eigenlijk als toen we eerst arriveerden. Ook hier is de madness toegeslagen. Na een aantal supermarkten af te hebben gedaan zijn we naar Napier gereden en hebben we overnacht bij een camping. Morgen weer verder richting het zuiden.

Zo we zijn weer blij met alle blogjes.. Morgen pakken we de ferry!

• 21 Maart 2020 - 18:59

Anja En John:

Vandaag begint de lente! Wat gaan jullie nu doen? Voorlopig in nieuw zeeland blijven begrepen we, maar hoe? Het wordt daar nu herfst/winter. Hier vooralsnog alles oké met ons. Nowi ziek geweest en haar andere oma ook, maar nu aan de beterende hand God zij dank! Wel een neef van John én zijn vrouw (in Brabant) op dezelfde dag aan het Coronavirus overleden, hoorden we eergisteren. Geen woorden voor.... Alle goeds maar voor jullie!

• 22 Maart 2020 - 07:53

Sierd Smit:

Uit de reactie van Anja en John lezen we weer hoe belangrijk gezondheid is, en dat we daar zorgvuldig mee moeten omgaan. Daarom verstandig dat jullie daar blijven. Hopelijk een goede verbinding met het zuidereiland benutten, en niet te druk zijn met een dubbele boeking (volgende app). En wij gaa n ervan uit dat we elkaar later in de lente of begin van de zomer ergens op de wereld zullen ontmoeten. Graag in goede gezondheid.