De eerste dag en daarna echt lockdown - Reisverslag uit Oamaru, Nieuw Zeeland van Jelle & Janette - WaarBenJij.nu De eerste dag en daarna echt lockdown - Reisverslag uit Oamaru, Nieuw Zeeland van Jelle & Janette - WaarBenJij.nu

De eerste dag en daarna echt lockdown

Blijf op de hoogte en volg Jelle & Janette

26 Maart 2020 | Nieuw Zeeland, Oamaru

De eerste dag in Oamaru zijn we maar meteen een blokje om gegaan. We vonden nog een winkel waar we een puzzel kochten. Veel winkels waren al wel dicht en iedereen was aan het voorbereiden op de lockdown.

We hebben besloten de komende tijd wel een beetje een ritme aan te houden met dagelijks een wandelingetje en ook wel wat sporten voor zo ver mogelijk. Als iemand nog binnen train tips heeft zonder materiaal, vernemen we die graag.

In principe mag je hier niet meer met de auto reizen behalve als er boodschappen gehaald moet worden of als een arts bezocht moet worden. Reizen tussen steden mag al helemaal niet meer en het leger zal dan ook road blocks neerzetten. Alles om te voorkomen dat de aantallen hier te groot worden want de zorg kan aantallen zoals in Europa hier niet goed aan. Wij zijn benieuwd hoe het de komende tijd zal gaan en gaan de komende tijd het even wat rustiger aan doen nu we op 1 plek voorlopig zitten.

• 27 Maart 2020 - 13:04

Johanna:

Jullie hebben het goed getroffen met dit stekkie.
    Het is voor niemand leuk om op een plek te blijven en beperkt te zijn in de vrijheid die we normaal hebben.
    Het belangrijkste is dat we deze periode gezond doorkomen.
    Succes toppers