Plannen voor Auckland en komen we straks wel thuis - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Jelle & Janette - WaarBenJij.nu Plannen voor Auckland en komen we straks wel thuis - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Jelle & Janette - WaarBenJij.nu

Plannen voor Auckland en komen we straks wel thuis

Blijf op de hoogte en volg Jelle & Janette

07 Augustus 2020 | Nieuw Zeeland, Auckland

In Auckland staan we op een camping in Avondale. Het is geen top camping maar de mensen zijn er vriendelijk en er zijn veel vaste bewoners. We hadden een kleine uitdaging want onze flessen voor de benzinebranders zaten nog vol benzine. Dat kunnen we niet zo even weggooien maar we vonden snel een auto waar het in kom. Score!

we hebben een heel lijstje met plannen voor Auckland:

- Covid test doen

- shoppen

- een laatste keer de natuur in

- de highlights van de stad bekijken en vooral genieten.

Vliegen in deze tijd van Covid vraagt wat meer planning. Tot de dag van de vlucht kan er nog van alles wijzigen want hoewel mensen in Europa wel gewoon vliegen naar Italië of Spanje is hier wegkomen nog niet super easy. Vluchten worden vaak op het laatste moment nog gecanceld omdat de overstap hubs de regels veranderen of dat bepaalde gebieden weer grenzen dicht gooien. Voor ons geldt dat we een negatieve covid test moesten hebben die afgenomen is binnen 96 uur voor vertrek. Dat moest eerst op formeel uitgeprint papier, toen toch ook met een SMS melding, toen toch weer op papier. Dit betekende voor ons een verschil tussen de gratis test straat of langs een arts en 250 dollar per persoon betalen om een printje te krijgen waarop staat dat we geen covid hebben. Ietwat onzinnig in een land als Nieuw-Zeeland maar goed we hebben gewoon de test gedaan en ervoor betaald want je vlucht missen om het ontbreken van een verklaring is ook zo wat. Tijdens de vlucht moeten we ook maskers op en wat voor de rest de regels zijn zullen we wel gaan merken.

In Auckland zien we trouwens ook voor het eerst mensen met mondkapjes op...dat is voor ons toch nog wel even wennen..in de volgende blog lees je meer over onze auckland avonturen.