Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Jelle & Janette - WaarBenJij.nu Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Jelle & Janette - WaarBenJij.nu

Auckland

Blijf op de hoogte en volg Jelle & Janette

11 Augustus 2020 | Nieuw Zeeland, Auckland

Auckland is een mega stad en dus is er onwijs veel te zien. Op vrijdag namen we de trein naar Parnell om naar een toeristen winkeltje te gaan die Jörgen ons had geadviseerd. We vonden daar een leuk souvenier en liepen richting New Market waar we lekker zijn gaan shoppen. Voor ons beide hebben we wat nieuwe outfitjes gescoord zodat we straks onze backpacker stijl achter ons kunnen laten ;). We wilden deze dag ook nog naar Mount Eden, een vulkaan, maar dat redde we niet meer omdat we rond 5 uur in New Lynn moesten zijn voor onze Covid test. De test stelt echt niet heel veel voor en binnen een paar minuten sta je weer buiten. Wij besloten lekker bij de Thai te gaan eten want dat hadden we wel verdient vonden we.

De dag erna zijn we het CBD ingegaan waar we een stadswandeling hebben gedaan. Deze wandeling bracht ons langs de highlights van de stad en vele leuke winkels en dus werden er nog wat outfits gescoord. Voor Jelle was het ook een dag met een hoogtepunt waar hij al maanden naar uitkeek, Giapo! Jörgen had Jelle bonnen gegeven voor deze ijssalon toen hij ons opzocht begin maart. Dit is namelijk niet je standaard ijstenten, nee ze maken speciale creaties en hebben fantastische smaken. Je proeft eerst alle smaakjes en kiest dan wat je neemt en op wat voor hoorntje. Jelle koos voor de Colossal Squid en ik voor een hoorntje met een sticky toffee cake. Genieten! Na nog wat shoppen hebben we een film gekeken in de bioscoop op een lounge bank, zware tijden in Auckland!

Op zondag was het tijd voor natuur. We namen de Ferry naar Rangitoto een eiland voor Auckland. Dit is een oude vulkaan en op dit eiland zijn nog veel lava velden. We liepen omhoog en hadden een fantastisch uitzicht! We zagen de skyline van Auckland en konden goed over de Hauraki baai kijken en zagen zelfs Coromandel liggen! Op dit eiland kan je verschillende rondjes lopen en wij besloten linksom te lopen, dit was de langere terugtocht maar wel een van de mooiste. We kwamen ook nog langs een strand en daar besloten we even te lunchen. Daar ontdekte we dat we of meteen moesten doorlopen om de boot te halen of alle tijd van de wereld hadden om de boot daarna te pakken. We besloten een beetje door te lopen zodat we ook nog even Auckland inkonden en waren uiteindelijk ruim een halfuur te vroeg bij de boot. Eenmaal weer in Auckland zijn we langs Giapo gegaan voor nog een ijsje want dat was toch wel een bijzondere ervaring geweest!

Op maandag, onze laatste hele dag in Auckland besloten we een High Tea te doen. Sochtends deden we een beetje rustig aan en liepen we einde van de ochtend naar de Blue Bells Bakery. Onderweg stopten we nog voor het kopen van wat slices, dit is een soort gebakje waar Jelle gek op is en zijn doel was alle beste caramel slices van Auckland te proberen. Bij Blue Bells hadden we een vegan en vegetarische high tea gedaan en dat was smullen! Na de hightea zijn we nog even het CBD ingelopen voor nog wat laatste dingen en ons laatste rondje door deze leuke stad...op naar de camping voor onze laatste avond! Kliekjes avond want alles moet op :)