Rondom Inle Lake - Reisverslag uit Nyaungshwe, Myanmar van Jelle & Janette - WaarBenJij.nu Rondom Inle Lake - Reisverslag uit Nyaungshwe, Myanmar van Jelle & Janette - WaarBenJij.nu

Rondom Inle Lake

Blijf op de hoogte en volg Jelle & Janette

22 November 2019 | Myanmar, Nyaungshwe

Eigenlijk waren we hier al een tijdje terug maar we waren vergeten het blog te plaatsen.

Rondom Inle Lake vind je arme dorpjes, werkplaatsen, resorts en toeristische plekken. Wij zaten in een stadje ten noorden van het meer. Om twee redenen eigenlijk: gemakkelijker om diverse activiteiten te doen en vele malen goedkoper dan slapen in een resort waar je alleen weg komt met een boot. We hadden een mini kamer in een hostel maar het was een super toffe plek.

Na het vele wandelen, waren we even toe aan iets anders en dus deden we een workshop Birmees koken. We begonnen met een bezoek aan de markt waar we veel mochten proeven en waar we veel info kregen. Daarna was het tijd om te gaan koken. Samen met nog 4 anderen mochten we gerechten kiezen die we klaar wilden maken. Ieder maakte iets anders waardoor we met 12 gerechten gingen lunchen. Wat een feest! Jelle maakte een vis curry en champignons in knoflook en ik ging voor een theesalade en ik maakte een tofu curry. De tofu maakte ik trouwens ook helemaal zelf van kikkererwten poeder. Die middag hebben we een lekkere massage gehad en zijn we ‘s avonds met Reli gaan eten die we eerder in Bangkok hadden ontmoet. De dag erna gingen we met z’n drieën met een bootje Inle Lake op waar we diverse toffe plekken hebben bezocht en het meest bijzondere was dan nog wel Indein!

De laatste dag bij Inle Lake hebben we een puur verwendagje gehad. Om 10 uur meldden we ons bij de Spa en hadden we:

- een body scrub

- massage

- lunch

- massage

- pedicure

- gezichtsbehandeling

Voor Jelle was veel een eerste keer maar hij kon de ontspanning toch ook wel waarderen. Nu hebben we weer een babyhuidje :). Na dit verwendagje was het al weer tijd om nog een nachtbus te nemen maar ditmaal naar Bagan.