Leven met de dag - Reisverslag uit Reefton, Nieuw Zeeland van Jelle & Janette - WaarBenJij.nu Leven met de dag - Reisverslag uit Reefton, Nieuw Zeeland van Jelle & Janette - WaarBenJij.nu

Leven met de dag

Blijf op de hoogte en volg Jelle & Janette

09 Februari 2020 | Nieuw Zeeland, Reefton

Bij Hamner Springs ontvingen we het bericht dat onze wandeling bij Milford niet door kan gaan. Er is daar erg noodweer geweest waardoor de track niet begaanbaar is en dat zal nog enige tijd duren. Hierdoor stonden we ineens voor de uitdaging qua programma want we hadden ons rondje gepland om deze wandeling heen... En nu?

We besloten richting de westkust te gaan en dan naar het zuiden te gaan en per dag te zien wat we gaan doen. Het is immers Nieuw-Zeeland dus je kan hier in je wollenlaagjes met regenkleding staan en het nog koud hebben of je staat er in je topje met korte broek en Teva's met een dikke laag zonnebrand op in de schaduw omdat het warm is. Dus laten we vooral het weer volgen dachten we.

De eerste dag van de nieuwe planning bracht ons naar een oud mijnstadje waar weinig meer van over is. Het is wel bijzonder om te zien hoe een mijn een heel dorp tot leven brengt en na het einde van de mijn ook alles weg is. Gezien de tijd besloten we die avond in Reefton te stoppen. We gingen eerst maar koken want een monteur moest langskomen om naar onze auto te kijken, daar was een lampje van aangegaan. Gelukkig bleek al snel dat er niets aan de hand was. Na het eten hebben we door het stadje gewandeld. Een leuk schattig plaatsje met veel kleine winkeltjes. De ochtend erna was het tijd om in te pakken en weer door te gaan.