Hokitika - Reisverslag uit Hokitika, Nieuw Zeeland van Jelle & Janette - WaarBenJij.nu Hokitika - Reisverslag uit Hokitika, Nieuw Zeeland van Jelle & Janette - WaarBenJij.nu

Hokitika

Blijf op de hoogte en volg Jelle & Janette

10 Februari 2020 | Nieuw Zeeland, Hokitika

We hadden een langzame ochtend, pakte de tent en de auto in en gingen weer op pad. Eerst naar de kust naar Westport om precies te zijn. Daar bezochten we de vuurtoren en wandelen we het wandelpad voor een deel. Toen reden we naar de andere kant van het pad en gingen daar nog wat lopen. We zagen daar een grote zeehonden kolonie en dat blijft toch wel tof om te zien.

Na dit alles lekker geluncht in de zon en daarna op naar de pancake rocks. Dit heeft niets met echte pannenkoeken te maken maar met de rotsen die in de vorm van gestapelde pannenkoeken zijn weggesleten.

Na een lekker ijsje vervolgde we onze weg naar Hokitika waar we kampeerden bij een oud psychiatrisch ziekenhuis. Een fantastisch uitzicht, een bijzondere setting en een goede plek voor ons tentje. De dag erna gingen we naar de Hokitika Gorge en een mooi meer met waterval. Een prachtige route die uiteindelijk leidde tot onze volgende bestemming namelijk Franz Josef maar daar later meer over.

• 14 Februari 2020 - 07:17

Manon:

Ik geniet van de verhalen. Je hebt echt een leuke schrijfstijl.
    Wat een prachtige foto's weer.