Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jelle & Janette - WaarBenJij.nu Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jelle & Janette - WaarBenJij.nu

Sydney

Blijf op de hoogte en volg Jelle & Janette

29 Januari 2020 | Australië, Sydney

Sydney, de laatste stop in Australië. We hadden al wel op de ringwegen gereden maar met de auto hadden we de stad geskipt. We vlogen in vanaf Tasmanië en met de metro en de Ferry gingen we naar onze camping. We hadden een veel drukkere camping verwacht, maar we waren er vrijwel alleen. We kozen een mooi plekje uit bij het water. Een bijzondere plek zo op een eiland in Sydney Harbour.&’

De dag erna zijn we boodschappen gaan halen met de boot. We hebben toen ook een stukje door Sydney heen gewandeld en savonds zijn we een filmpje gaan kijken bij de cinema van de camping. Wat bijzonder is aan onze camping is dat het een voormalige scheepswerf en gevangenis was in het verleden en hier zie je nog hwel van terug.

Op zaterdag hebben we een stadswandeling gedaan om zo Sydney nog beter te bekijken en tijdens de Happy Hour hebben we genoten van een hapje en een drankje bij Sydney Harbour. Na het eten hebben we een Aboriginal voorstelling bekeken in het bekende Opera House. Na de voorstelling hebben we naar de voorbereidingen van Australia Day gekeken en diverse vlaggen gezien die op he Opera House geprojecteerd werden.

Op zondag was het dan echt Australia Day en dus gingen we met de boot de stad in. Er was van alles op en rond het water gaande van straaljagers tot dansende boten en een grote markt. We hebben enorm genoten van dit event.

De laatste twee dagen hebben we vooral rustig aan gedaan en onze reis verder gepland en boekingen gemaakt voor Thailand, China en Kirgizië. En we hebben het eiland verder ontdekt meer behulp van een audiotour.

We vliegen nu door naar Nieuw-Zeeland. Op het vliegveld is het rustig want zo'n 75% van de mensen hebben vluchten gecancelled. We zijn omgeven door mensen met mondkapjes dus veel mensen lijken wat in paniek.

Wij gaan lekker genieten in Nieuw-Zeeland en of we daar vaak blogjes kunnen plaatsen weten we niet. WiFi schijnt er niet altijd te zijn en data met een simkaart is erg duur. Tot de volgende keer :)

• 29 Januari 2020 - 10:30

Margreet:

Doe aan de groetjes aan Nemo. Veel plezier in Nieuw Zeeland, prachtige bestemming om heen te gaan!

• 29 Januari 2020 - 14:56

Johanna:

woensdagmiddag 14.15 kreeg ik de app dat jullie veilig geland zijn in Nieuw zeeland heel veel plezier ga lekker genieten van al het moois wat Nieuw Zeeland te bieden heeft

• 30 Januari 2020 - 14:59

Anja:

Fijn Johanna, dat je dat even deelt op de site; weten wij het ook! Wat is het toch geweldig om zo een indruk van al het wedervaren mee te krijgen!