Kauri coast, het land van de reuze bomen - Reisverslag uit Kaihu, Nieuw Zeeland van Jelle & Janette - WaarBenJij.nu Kauri coast, het land van de reuze bomen - Reisverslag uit Kaihu, Nieuw Zeeland van Jelle & Janette - WaarBenJij.nu

Kauri coast, het land van de reuze bomen

Blijf op de hoogte en volg Jelle & Janette

05 Augustus 2020 | Nieuw Zeeland, Kaihu

Wat maakt de natuur hier nou eigenlijk zo bijzonder? Dat vragen we onszelf zo nu en dan af. Nederland heeft ook prachtige natuur want je kan heerlijk wandelen en fietsen op de Veluwe, of lekker zeilen op de Friese meren. Een wandeling door het kennemer duingebied is ook zeker geen straf en zo zijn er nog tal van andere mooie plekken te noemen en wellicht zouden we vaker in onze eigen 'backyard' de natuur moeten bekijken om het echt te waarderen... Maar hier in Nieuw-Zeeland blijft het toch echt een hoog wow-effect hebben elke dag opnieuw. De blauwe zee, de ruige kliffen en nu in het noorden de mega Kauri bomen want die zijn echt inmens groot. Even een boom knuffelen kan niet want de diameter is massaal!

Na Bay of Islands trokken we naar de Kauri coast of te wel, de kust van de Kauri bomen. Hier staan vele van die oude giants waaronder ook de grootste. We maakten eerst onze schoenen weer schoon en liepen naar de boom toe. Deze boom had trouwens zelfs een bewaker! De hoogte van de stam was ruim 17.7 meter en de gehele boom zelfs 51.5 meter. De omtrek van de boom was slechts 13.8 meter en in totaal zit er 244 m2 hout in. Hoe bijzonder is dat? Na deze giant bezochten we nog een aantal andere van deze bomen. Helaas mag je ook hier nergens freedom camperen en dus gingen we naar de vertrouwde top 10 camping waar we een Nederlands gezin troffen. Net als ons een soort van gestrand en volop genietend van dit mooie land. Het idee dat we dit achter ons gaan laten...dat gaat er nog niet helemaal in. Is emigratie nog te overwegen?

• 09 Augustus 2020 - 14:05

Johanna:

Ik heb Janette gevonden,zo te zien komt er een kabouter naar huis,wat een giga boom