Strandleven - Reisverslag uit Ngapali, Myanmar van Jelle & Janette - WaarBenJij.nu Strandleven - Reisverslag uit Ngapali, Myanmar van Jelle & Janette - WaarBenJij.nu

Strandleven

Blijf op de hoogte en volg Jelle & Janette

03 December 2019 | Myanmar, Ngapali

Ngapali beach is een van de mooiste stranden die we beide ooit gezien hebben. Er komen was nog wel een dingetje want ons oorspronkelijke plan was de bus, maar vanwege veiligheidsrisico’s werd dit afgeraden. De bus rijdt namelijk door Rakhine heen, de staat waar de afgelopen jaren veel mensen gevlucht zijn vanwege terreur. Toen wij net in Myanmar waren is de overheid hier ook aangeklaagd door Gambia voor de schending van mensenrechten in deze staat. Omdat dit strand wel echt de top bestemming is besloten we vanuit Bagan te vliegen en wel via Heho. Eenmaal in Ngapali zagen we de blauwe zee, witte stranden en palmbomen, zo mooi!

In het hostel ontmoette we Wendy en Yvon die ons uitnodigde voor de lunch met andere mensen uit het hostel. Het hostel waar we zaten was super sociaal en we waren meteen onderdeel van the family. Gezellig samen eten, naar het strand en elkaar beter leren kennen.

Onze dagen hier bestonden uit rustig ontbijten, op ons handdoeken liggen bij Lilly’s Ecolodge, hier ook lunchen en dan daarna douchen en uit eten.

Lunchen bij Lily was een hele ervaring en fantastisch. De medewerkers hier hebben allemaal wat afstand tot de arbeidsmarkt en zijn daardoor ook minder handig soms in de bediening maar super leuk en lief. Hoewel altijd goed bedoelt kwam het er soms wat grof uit en het eten liet vaak op zich wachten, het eten was elke dag ook net wat anders maar altijd de beste plek voor lunch.

Op een dag gingen we ook naar secret Beach. Zelfs de locals kennen dit strand niet, maar het is fantastisch. Je komt er aan en er is niemand, geen voetstappen in het zand en complete rust en zo mooi! Wat er zit is een bamboe hutje waar je lekker kan chillen en waar de lekkerste vis bereid wordt op de bbq. Het dagje strand sloten we hier ook af met een mega mooie zonsondergang.

Na meerdere nachten op deze mooie plek was het dan tijd voor onze laatste bestemming in Myanmar: Yangon.

• 06 December 2019 - 11:24

Margreet:

Mooie plek, goed dat jullie voor veiligheid kiezen! Lekker weer ook, de natte grijze herfst hier missen jullie ;)

• 06 December 2019 - 13:29

Anja:

Prachtige plek, heel romantisch! Eerlijk gezegd hadden we wel een verslagje op rijm verwacht natuurlijk......, maar ja, de Sint zal daar wel,heeeel ver weg zijn! Liefs van ons