Forgotten world highway - Reisverslag uit Aukopae, Nieuw Zeeland van Jelle & Janette - WaarBenJij.nu Forgotten world highway - Reisverslag uit Aukopae, Nieuw Zeeland van Jelle & Janette - WaarBenJij.nu

Forgotten world highway

Blijf op de hoogte en volg Jelle & Janette

24 Juli 2020 | Nieuw Zeeland, Aukopae

We werden vanmorgen zo waar wakker met een beetje blauwe lucht en dus gingen we naar Mount Taranaki. Na wat info ingewonnen te hebben begonnen we aan de wandeling naar de Dawson Falls. Het pad leek net op een wandeling door een beekje hier en daar maar was echt de moeite waard. Het was een mooie wandeling en toen we terug bij de camper kwamen voor de volgende loop begon het te regenen. De andere wandeling was naar een meertje toe alleen het pad was wat modderig. Eerdere ervaringen leerden dat dit niet altijd even handig is voor mij omdat de kleinste uitglijder al pijn veroorzaakt en dus ging Jelle alleen er op uit. De wandeling was mooi maar hij weet niet zeker of hij het meertje wel gezien heeft...haha! Na deze twee wandelingen begonnen we aan de Forgotten World Highway die ons door een ruig gebied brengt en waar we herinneringen van vroegere tijden kunnen zien. We kwamen in Whangamomona, een oud stadje waar vroeger meer levendigheid was. Het is een uniek stadje wat officieel zelfs een republiek is. We dronken een drankje bij een haardvuurtje en bekeken de oude foto’s eens goed. Het waren vast geen makkelijke tijden om hier te wonen in de frontier tijden. Een stukje verderop reden we door een lange tunnel die lokaal het hobbit hol genoemd wordt en waar we precies doorheen paste...veel ruimte was er niet links en rechts..de laatste stop van de dag was de tweede hoogste waterval van het noord eiland. Omdat er weinig campings zijn op dit stuk moesten we nog wel een stukje rijden en dit keer kwamen we dan wel in het donker aan. De volgende ochtend konden we zien dat we op een prachtige plek aan een rivier stonden. We hebben even geen internet dus we weten nog niet wat de komende dagen wordt qua regen en zon dus vandaag zal een verrassing worden!

• 27 Juli 2020 - 10:41

Margreet:

Wat is dat bos toch bijzonder. Je bent echt niet meer in Europa als het er zo uit ziet <3