Otway naar Yambuk - Reisverslag uit Yambuk, Australië van Jelle & Janette - WaarBenJij.nu Otway naar Yambuk - Reisverslag uit Yambuk, Australië van Jelle & Janette - WaarBenJij.nu

Otway naar Yambuk

Blijf op de hoogte en volg Jelle & Janette

10 Januari 2020 | Australië, Yambuk

Na een lekker ontbijt in het zonnetje zijn we de auto ingestapt. Voor vandaag hadden we een hoop bezienswaardigheden op het lijstje staan, maar we zijn begonnen met een wandeling in een regenwoud bij Melba Gully. Dit stuk is vol mos en varens en als je savonds hier gaat wandelen zie je wormen die licht geven. Hierna zijn we naar de Gibbon Steps gegaan waar je met een trappetje het strand op kan om de kliffen te bekijken. Vanaf hier kwamen we in het bekendste stukje van de Great Ocean Road met onder andere de twaalf apostelen, Loch and Gorge, London Bridge en bij verschillende mooie baaien zoals de Bay of Martyr, Crofts Bay en Bay of Islands. Helaas hebben we nergens een duik genomen in het water maar wat we wel hebben gedaan is hard rennen naar de auto, verwarming aan en regenkleding aan. Vandaag was het heel erg koud want het waaide hard, regende en het was 15 graden. Geen strandweer dus :wink:. In Port Campbell en Warrnambool hebben we een beetje rondgekeken en in dit laatste stadje hebben we fish and chips gehaald om weer warm te worden. Een van de hoogtepunten vandaag was wel het bezoek aan Towerhill, dit is een natuurgebied en meteen toen we er in reden zagen we een walabie en een Kangaroo. We besloten naar de top van de heuvel te lopen en zagen nog veel meer walabies en kangoroes. Als bonus zijn we ook de eerste emus tegen gekomen. Op de weg uit het gebied zagen we nog even een slapende koala in de boom. We sloten de dag af met een wandeling naar de vuurtoren van Port Fairy en ook hier kwamen we een stuk of 10 wallabies tegen. Top dag qua wilde dieren spotten dus. Op de camping hebben we lekker gekookt en zijn we vroeg de tent in gegaan want het was erg koud en er stond veel wind.

• 16 Januari 2020 - 11:55

Renske Smit:

Zo leuk dat jullie veel zien en doen wat ik ook gezien heb.
    Veel plezier nog! X