Op naar het noorden - Reisverslag uit Port Albert, Nieuw Zeeland van Jelle & Janette - WaarBenJij.nu Op naar het noorden - Reisverslag uit Port Albert, Nieuw Zeeland van Jelle & Janette - WaarBenJij.nu

Op naar het noorden

Blijf op de hoogte en volg Jelle & Janette

31 Juli 2020 | Nieuw Zeeland, Port Albert

In Coromandel Town hadden we in eerste instantie niet een heel duidelijk plan van waar we heen gingen. We volgden daarom de kust naar Thames. We stopten halverwege om bij een oude Kauri boom te kijken, dit zijn mega bomen maar er zijn weinig echte oude bomen nog over. De bomen die er nog wel zijn worden bedreigd door een schimmel die je via je schoenen mee het bos in loopt en dus moet je overal je schoenen schoonmaken en disinfectioneren om besmetting tegen te gaan. In Thames hadden we de optie om de pinnacles walk te doen maar eenmaal in Thames bedachten we door te rijden naar The Far North...of althans op weg te gaan naar...

Vanuit Thames reden we wel naar de Hunua Falls. Ook hier moesten we eerst onze schoenen weer schoonmaken om de track op te kunnen. De Hunua Falls zijn mooi en van een redelijk formaat en het bos eromheen heeft veel Kauri bomen.

Na deze wandeling reden we door naar Port Albert, dit was vroeger een oude haven maar tegenwoordig een klein gehucht. Waarom wij er waren? Dit is de eerste freedom campsite boven auckland en dus een goede plek voor ons om te stoppen :).