Op naar New Plymouth - Reisverslag uit New Plymouth, Nieuw Zeeland van Jelle & Janette - WaarBenJij.nu Op naar New Plymouth - Reisverslag uit New Plymouth, Nieuw Zeeland van Jelle & Janette - WaarBenJij.nu

Op naar New Plymouth

Blijf op de hoogte en volg Jelle & Janette

22 Juli 2020 | Nieuw Zeeland, New Plymouth

We vertrokken uit Opunake met zon en volgden de kust route, vol goede moed dat het weer mooi zou blijven. Bij onze eerste stop sloeg het weer al om en stonden we bij de kust met uitzicht op een vuurtoren met regen. Het lijkt alsof we alvast voor worden bereid op de herfst ;). De vuurtoren was mooi om te zien, maar we konden hier niet bij komen en dus gingen we door. Onze tweede stop leidden ons naar een boerderij van waaruit we uitzicht hadden op een oud scheepswrak...we hebben het wrak gezien vanuit de camper. Het regende enorm hard maar de weg liep dood en dus moesten we draaien in de boeren blubber grond...het was onverhard met zijkanten van gras en landbouwgrond...en dus veel blubber. Aangezien je niet vast wilt komen met zo’n mega camper stond ik met regen kleding buiten tot mijn enkels in de blubber terwijl Jelle de camper op mijn aanwijzingen draaide. Goede taakverdeling toch ;). We hadden nog een andere wandeling op de planning maar we keken elkaar aan en zeiden...we gaan naar New Plymouth en morgen zien we wel weer.

We kwamen aan op onze freedom camp plek en het regende de rest van de dag en nacht door....zou het ooit nog droog worden?