Banks track - Reisverslag uit Akaba, Jordanië van Jelle & Janette - WaarBenJij.nu Banks track - Reisverslag uit Akaba, Jordanië van Jelle & Janette - WaarBenJij.nu

Banks track

Blijf op de hoogte en volg Jelle & Janette

06 Februari 2020 | Jordanië, Akaba

Na Christchurch reden we in ons blauwe racewagentje naar Banks Peninsula. Dit ligt onder Christchurch en is gevormd door een vulkaan vele vele vele jaren geleden. De weg erheen was schitterend en dus hadden we extra zin in de komende dagen. We kochten in een leuk lokaal winkeltje wat noga en Jelle dropte mij met 1 backpack en 1 koeltas bij het postkantoor. Daarna ging hij de auto parkeren en raakte ik aan de praat met Deirdre. Anne-Julie, Jelle en Terry voegden zich al snel toe en om 5:30 PM kwam een bus ons ophalen voor de Banks Track, een drie of tweedaagse wandeltocht. We ontvingen ons boekje met info en werden naar onze eerste hut gebracht.

Jelle en ik dachten dat we de komende dagen heel basic zouden overnachten en het bleek allemaal een stuk luxer dan verwacht. De eerste nacht sliepen we in Stargazer hutjes van waaruit we vanuit ons eigen bed de sterren konden zien. Er kwam ook nog even een satelliet over en dat was wel erg tof om te zien.

De eerste ochtend begonnen we met 1 dagrugtas aan onze wandeling want de rest werd voor ons vervoerd! We moesten eerst naar de top op 699 meter. Een prachtige wandeling met mooie uitzichten. Het enige soort van nadeel was de enorme wind, maar sommige stukken werd je bijna letterlijk omhoog geblazen dus wij vonden het ook wel weer prima. We kwamen om 2 uur aan in Flea Bay in een prachtige cottage. Na de lunch hebben we lekker gedoucht en is Jelle de omgeving nog wat gaan verkennen terwijl ik mijn knie even omhoog had. Samen lekker gekookt en na het eten kwamen Terry en Deirdre ook aan. Ze hadden genoten van de vele vogels en wat meer stops genomen.

Allemaal op tijd naar bed en de dag erna liepen we naar Stony Bay. Dit is een kortere wandeling met minder hoogtemeters. De wandeling begon meteen goed met het zien van zeehonden, dolfijnen en wat pinguïns. Voor mij waren het de eerste op deze wandeling, maar Jelle had de penguins de avond ervoor al van dichtbij bewonderd. We liepen langs de stijle kliffen en hadden super weer. De aankomst in Stony Bay was de verrassing van de hele trip. Het was een soort van sprookjes plekje met allemaal kleine houte cottages en twee badkuipen waar je een vuurtje onder kon maken om zo lekker in een warm bad te badderen. Uiteraard deden we dat en genoten we van een koud biertje en een koud ijsje in een heeeel warme bad.

De laatste dag liepen we terug naar Akaroa, een pittige maar mooie wandeling. Die avond sliepen we in een hostel en zijn we gezellig uiteten geweest met de twee dames met wie we de avonden ervoor waren. Een mooie afsluiter na een paar prachtige dagen.

• 11 Februari 2020 - 07:10

Manon: