Byron Bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Jelle & Janette - WaarBenJij.nu Byron Bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Jelle & Janette - WaarBenJij.nu

Byron Bay

Blijf op de hoogte en volg Jelle & Janette

28 December 2019 | Australië, Byron Bay

Australië is een groot land en we spenderen heel wat uurtjes in de auto. Het noorden is groen en regenwoud en toen we afzakte richting Brisbane kwamen we in het gele dorre gebied met alleen maar leegstaande rivieren. Inmiddels hebben we weer wat meer groen om ons heen en zo nu en dan rijden we langs kilometers bos wat onlangs afgebrand is. Het is heel anders dan het reizen in Azië en de vrijheid van een auto is ook best fijn. Het kamperen gaat ook goed en inmiddels hebben we ook al een tweede mat wissel gehad want Jelle's matje was ook kapot gegaan door een fabrieksfout. In Brisbane heeft hij een nieuwe ontvangen en die mocht hij op de volgende camping meteen uitproberen. Over het algemeen gaat het goed met onze spullen en naast dat er zo nu en dan wat gemaakt moet worden met naald en draad is alles nog in een goede staat. Sommige kledingstukken zitten wel wat ruimer, maar dat wordt verholpen door een riem. Wel zijn we inmiddels drie dingen verloren /vergeten / kwijtgeraakt maar niets dat onvervangbaar is.

Na Brisbane zijn we via een prachtig natuurgebied naar onze volgende stop gereden. Springbrook is een hoger gelegen natuurgebied met een mooi uitzicht over de Gold Coast, daarnaast hebben we wat watervallen gezien. Daarna naar een natural Bridge gereden, ook erg mooi. Toen we weer op weg waren kwamen we door Ninbim. Ik had hierover gelezen in de Lonely Planet en herkende het daardoor meteen. We zetten de auto langs de kant en waande ons in de jaren 70 tussen alle hippies. Een fantastisch plekje, maar wellicht wel iets te 70s voor ons ;). Eenmaal in Casino aangekomen hebben we de tent opgezet en lekker gekookt. We stonden op een super gave camping dat voorheen een vliegveld was dus ons weggetje was de voormalige taxi baan van het vliegtuig! De reden dat we voor Casino kozen was dat hier nog plek was en het kamperen in het binnenland aanzienlijk goedkoper is en we vanaf hier makkelijk naar Byron Bay konden. In Byron Bay hebben we eerst The Farm bezocht waar we Macademia noten hebben geraapt, daarna zijn we gaan lunchen bij het hippe tentje Tree House en toen op naar de vuurtoren. Parkeren is een drama in deze stad maar het is ons gelukt. De vuurtoren was schitterend en de kers op de taart was wel dat we de toren opmochten. Daarna nog even met re voetjes in de zee en toen terug naar de camping. Casino zelf stelt niet veel voor maar de camping was top!