Mount Cook - Reisverslag uit Mount Cook, Nieuw Zeeland van Jelle & Janette - WaarBenJij.nu Mount Cook - Reisverslag uit Mount Cook, Nieuw Zeeland van Jelle & Janette - WaarBenJij.nu

Mount Cook

Blijf op de hoogte en volg Jelle & Janette

21 Februari 2020 | Nieuw Zeeland, Mount Cook

In Nieuw-Zeeland is er geen gebrek aan mooie wegen. De wegen kronkelen langs en over bergen en door valleien waardoor je het ene naar het andere mooie plaatje kan schieten. Naar Mount Cook was dat zeker ook weer het geval. Vanaf Cromwell volgde we weer een prachtig blauw meer en uiteindelijk kwamen we uit bij Lake Pukaki met in de achtergrond de sneeuwtoppen van Mount Cook. Wow! Het was een super gaaf weggetje wat we in een kolonne tussen allemaal campers inreden. Allemaal waren we op weg naar de DOC camping van Cook Village. De camping, of eigenlijk een parkeerterrein, was al overvol maar we vonden een mooi plekje om te staan bij een picknicktafel.

We hadden deze middag nog kunnen gaan wandelen maar Jelle vond het verstandiger als ik nog even ging slapen en dat deed ik zonder probleem.

De volgende dag stond Jelle vroeg op om naar Mueller Hut te lopen met in de hoop daarna met mij samen de Hooker Valley te lopen.

Jelle begon aan de wandeling en kwam al snel trappen tegen. 2000+ tredes later was hij al flink gestegen. Deze wandeling biedt een mooi uitzicht op de gletsjer en Jelle kon zo ook even bij de hut kijken. De bonus was wellicht het aantreffen van een sneeuwveldje naast het mooie uitzicht. In de tussentijd heb ik Kea's zien vliegen en nog veel geslapen. Kea's zijn papegaaien die hier in de bergen leven. Omdat ik maar niet warm werd besloot ik vast aan de Hooker Valley Track te beginnen en Jelle haalde me al snel in. Helaas redde we het niet om naar het eind te lopen maar samen even buiten actief zijn was fijn.

Na de wandeling hebben we lekker ontspannen en een plan gemaakt voor de volgende bestemming.

• 23 Februari 2020 - 12:52

Margreet:

Prachtig! Wat is Nieuw Zeeland toch een mooi land.