Whanganui - Reisverslag uit Whanganui Island, Nieuw Zeeland van Jelle & Janette - WaarBenJij.nu Whanganui - Reisverslag uit Whanganui Island, Nieuw Zeeland van Jelle & Janette - WaarBenJij.nu

Whanganui

Blijf op de hoogte en volg Jelle & Janette

20 Juli 2020 | Nieuw Zeeland, Whanganui Island

State highway nummer 4 is alles behalve wat je je inbeeld bij een snelweg. Sommige stukken zijn te smal om tegenkomend verkeer te passeren...je moet je meer een berg weggetje inbeelden met veel bochtjes en mooie natuur en uitzichten...niet heel vervelend dus! We kwamen na wat rijden aan in Whanganui een plaats bekend om de rivier en de oude rad stoomboten die hier vroeger, en nog steeds, varen. Het plaatsje staat vol victoriaanse en Edwardiaanse gebouwen en dat is erg leuk om te zien. Na het parkeren liepen we de I-site in voor wat informatie en de medewerker was een Nederlandse die al 7 jaar hier woont, heel grappig! Samen maakten we wat grapjes over de gekke kiwi’s en waren we het vooral erg eens over dat dit zo’n fijn land is. We liepen daarna over de brug naar een oude tunnel naar een lift in de heuvel! Deze lift is 101 jaar oud en werd gebouwd voor de bewoners die de heuvel op en af wilden en geen zin hadden in de trappen. Bovenop beklommen we een uitzichtstoren en zagen we de bovenkant van het Zuidereiland en een aantal bekende bergen. Na de klim naar beneden hebben we de heritage tour door de stad gedaan. Een leuk stadje maar in een dag heb je alles ook wel gehad en dus trekken we morgen door, op naar de Surf Highway!