De laatste twee dagen - Reisverslag uit Port Arthur, Australië van Jelle & Janette - WaarBenJij.nu De laatste twee dagen - Reisverslag uit Port Arthur, Australië van Jelle & Janette - WaarBenJij.nu

De laatste twee dagen

Blijf op de hoogte en volg Jelle & Janette

23 Januari 2020 | Australië, Port Arthur

Onze laatste stop in Tasmanië was Port Arthur. De tijd is omgevlogen en deze laatste twee nachten hebben we onszelf wat meer luxe gegund... Maar we moesten er eerst nog heen rijden.

Onderweg stopte we op een aantal mooie plekken zoals langs de kust waar het lijkt of een stratenmaker het strand heeft getegeld. Door de zee is een baksteen patroon in de rotsen gesleten en dat is erg bijzonder om te zien. Iets verder op stond onze toffe Cabin waar we aan het einde van de middag incheckte. Een woonkamer met twee comfy stoelen, een openhaard, een gezellige slaapkamer, een knusse keuken en een badkamer helemaal voor onszelf. Het was fijn om even niet in een bed weer te slapen en toch in the middle of nowhere te zijn. De dag erna hebben we eerst ontbeten bij het restaurant. Dit hadden we aangeboden gekregen omdat de checkin niet helemaal soepel was gelopen. Daarna zijn we naar Port Arthur gegaan. De Britten hebben hier ooit een gevangenis gebouwd voor criminelen die weer in herhaling gingen in de UK. Die werden onder andere hierheen gestuurd. Een mega complex met bijzondere historische verhalen. We hebben hier ook een boottour gemaakt waarbij we het eiland met de graven hebben bezocht genaamd Isle of the Death. Na dit bezoek hebben we nog een rondje gereden waarna we lekker in ons huisje zijn gaan chillen. Morgen op naar Sydney!