Op naar de zon - Reisverslag uit Karangahake, Nieuw Zeeland van Jelle & Janette - WaarBenJij.nu Op naar de zon - Reisverslag uit Karangahake, Nieuw Zeeland van Jelle & Janette - WaarBenJij.nu

Op naar de zon

Blijf op de hoogte en volg Jelle & Janette

25 Juli 2020 | Nieuw Zeeland, Karangahake

We maakten het laatste stukje van de Forgotten World Highway af en kwamen aan in Taumarunui. Hier hadden we internet en konden we kijken hoe het de komende dagen er voor stond qua weer. Zou Jelle kunnen skieen? Helaas, inmiddels genoeg sneeuw maar veel te veel wind en de komende dagen leek het niet beter te worden. We besloten daarom richting Coromandel te gaan want hier schijnt het onwijs mooi te zijn.

Weten jullie nog de blog van laatst met grote dingen in Nieuw-Zeeland... We kwamen de schapen en hond tegen!

Deze dag hebben we een flinke afstand overbrucht maar we hadden nog genoeg tijd om de hoogste waterval te bezoeken, de wairere falls! Het was wel een stukje lopen met veel trappen maar echt heel mooi! Na deze wandeltocht hebben we een slaap plekje opgezocht bij Dicky's Flat. Een mooie plek in the middle of nowhere bij Een Gorge.

De volgende ochtend stonden we op en hebben we een wandeling van een paar uur gedaan. Na de eerste swing bridge gingen we de heuvels in om uiteindelijk uit te komen bij de rivier in de Gorge. Daar aangekomen besloten we de oude treintunnel te nemen en liepen we ook nog een stuk over oude rails. Dit gebied is gebruikt als mijn en dat zie je dus overal nog terug. Het laatste deel van de wandeling volgden we de rivier terug naar onze camping. Op naar de volgende bestemming!