Coromandel town en de houtkap - Reisverslag uit Coromandel, Nieuw Zeeland van Jelle & Janette - WaarBenJij.nu Coromandel town en de houtkap - Reisverslag uit Coromandel, Nieuw Zeeland van Jelle & Janette - WaarBenJij.nu

Coromandel town en de houtkap

Blijf op de hoogte en volg Jelle & Janette

29 Juli 2020 | Nieuw Zeeland, Coromandel

De Coromandel heeft ook hele stukken aangeplant bos. Bos dat groeit met het doel het na een aantal jaar te kappen. Na het kappen wordt er weer aangeplant en begint de circle opnieuw. Nieuw-Zeeland heeft vele hectaren van deze bossen en na het kappen is het of je door een maanlandschap rijdt. Wij hebben zelf ook veel dingen van hout maar tot een tijdje terug had ik nooit echt nagedacht over waar ‘duurzaam’ hout dan vandaan kwam. Tijdens de hele reis zijn er al dingen die ons aan het nadenken zetten en dit is er vast ook een waar we de volgende keer aan zullen denken als we een aankoop van hout doen.

De eerste bestemming van vandaag was Hahei hier ligt Cathedral’s Cove wat een bijzondere plek moest zijn. We parkeerden en betaalden en begonnen aan de wandeling...en die was gesloten. Balen! Dus we liepen naar het stadje en weer terug en toen we terug waren, hoorden we dat er bouwvakkers waren die het okay vonden dat je er langs liep en dus gingen wij op pad. Cathedral Cove is fantastisch mooi! Het is een soort van afgelegen strand, wit strand, met blauw groene zee en een witte limestone arch. Wow!

Na dit natuur avontuur moesten we de stad in voor boodschapjes in Whitianga voor we door reden naar Coromandel town. Jelle ging hier een berg op en ik rustte wat uit. De volgende ochtend hebben we samen nog een rondje door de stad gedaan voor we weer verder gingen.