Bay of islands - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Jelle & Janette - WaarBenJij.nu Bay of islands - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Jelle & Janette - WaarBenJij.nu

Bay of islands

Blijf op de hoogte en volg Jelle & Janette

04 Augustus 2020 | Nieuw Zeeland, Paihia

Regen regen en nog meer regen en dus brengen we wat meer tijd door in ons voertuig. We reden naar Keri Keri voor de Rainbow Falls, maar werden afgeleid door het bord dat er een Farmers Market was. En dus reden we naar de markt. Deze markt was erg klein en stelde niet veel voor dus we liepen maar even een rondje door het stadje en de supermarkt. We hadden ook een bordje Stone House gezien en daar gingen we dus ook even langs. Hier staan aan het water een aantal hele oude gebouwen dus dat was leuk om even te bekijken. Daarna zijn we wel naar de mooie waterval gegaan. Aangezien het nog altijd behoorlijk regende, zijn we snel de camper weer in gegaan voor een bezoekje aan een houtsnijwerk winkel en nog een andere leuke market. Met een klein souveniertje gingen we weer verder op pad richting Paihia en de Bay of Islands.

Over dit gebied is onwijs veel te vertellen maar het belangrijkste is wel de Treaty. Lang lang geleden sloten de chiefs van veel Maori stammen hier in Waitangi een overeenkomst over de rechten van de Maori en dit zorgt ervoor dat de stammen nog steeds een speciale plek in de maatschappij innemen. De kunst van Maori is bijvoorbeeld beschermt en op scholen wordt de taal ook deels gesproken. Best uniek dus! Dit gebied is daar dus de oorsprong van. In Paihia hebben we de Ferry naar Russel genomen en daar lekker rondgewandeld. Het is hier prachtig! Het stadje zelf is ook erg schattig maar de natuur is vooral fantastisch! Een prachtige blauwe zee met honderden eilandjes en veel natuur. Wat wil je nog meer? Deze dag hadden we ook een zonnetje dus we hadden het goed voor elkaar.

We sloten de dag af bij de plek waar je de beste warme chocolademelk kon drinken. We hebben daar een super leuk gesprek met de eigenaar gehad. Zij kwam 20 jaar geleden met haar man en zoon in Nieuw-Zeeland omdat haar man botenbouwer was. Ze hebben hier een leven opgebouwd inmiddels en zij heeft ooit van haar oma chocolade leren maken en whoa! Lekker! Jelle genoot van een warme chocolade met een sesam chocolade reepje en ik van een yerba mate thee met macadamia chocolade en opstaan amandel met Chili chocolade. Yam! We hebben zelfs wat chocola meegenomen voor in de camper.

In Paihia staan we trouwens op een echte camping want freedom camperen in het noorden is lastig of niet helemaal veilig. Het voordeel is wel weer dat we dus genieten van een extra lange douche en even snel een wasje konden draaien. Op naar ons volgende avontuur!