Welkom in Tassie - Reisverslag uit Hobart, Australië van Jelle & Janette - WaarBenJij.nu Welkom in Tassie - Reisverslag uit Hobart, Australië van Jelle & Janette - WaarBenJij.nu

Welkom in Tassie

Blijf op de hoogte en volg Jelle & Janette

16 Januari 2020 | Australië, Hobart

Tasmanië, of Tassie, is best anders dan mainland Australia. We kwamen laat aan in de avond, namen de bus naar een hostel en sliepen een aantal uren. In de ochtend concludeerden we beide dat we te oud zijn voor een hostel dorm. Australië is duur, Tasmanië is duurder en twee bedden in een dorm hier was een stuk duurder dan sommige hotelkamers in Azië. Met volle bepakking (2 backpacks van 20 kilo, er was wat veel over van ons eten) naar de auto verhuur waar we onze Suzuki Baleno op haalden. Tot onze verbazing gingen onze flightbags met tassen zo in de kofferbak en was er nog best wat ruimte over. Top!

Op naar Lake Saint Claire en hoe dichterbij we kwamen hoe dichter het bos werd. Australië is mooi, Tasmanië is fantastisch. Eenmaal op de camping was het weer minder fantastisch maar we hebben de tent opgezet en zijn wat op verkenning gegaan. De dag erna zijn we verder gaan verkennen en hebben we genoten van wisselende landschappen. Daarna de auto in en zijn we bij verschillende uitzichtspunt en geweest en bij een mooie waterval. De natuur is ontzettend groen en dat komt omdat het hier veel regend namelijk zo’n 3 meter per jaar. De temperaturen liggen hier ook aanzienlijk lager en we denken dat we het zelfs kouder hebben gehad tijdens deze zomer dan dat het in Nederland was want wij hadden overdag namelijk maar 7 graden. Brr!

• 18 Januari 2020 - 08:18

Manon:

Tasmanie is erg mooi!wel grillig weer. Veel bomen hebben een eigen naam daar, heel bijzonder. Knuffel!