Melbourne en omgeving - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Jelle & Janette - WaarBenJij.nu Melbourne en omgeving - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Jelle & Janette - WaarBenJij.nu

Melbourne en omgeving

Blijf op de hoogte en volg Jelle & Janette

08 Januari 2020 | Australië, Melbourne

Na twee wat langere dagen rijden kwamen we aan in Melbourne. Na de eerste nacht werden we wakker met regen en een behoorlijke rooklucht, allemaal van de branden kilometers verder op. We zijn van ruim 40 graden naar zo’n 17 graden gegaan dus lange broek en trui aan. Het plan voor vandaag was een wandeling te gaan doen...dit plan wijzigde omdat we er beide simpelweg geen zin in hadden. En dus boekte we onze kampeerplekken in Tasmanië en begonnen we met een lijst van wandelingen voor Nieuw-Zeeland. Ook nuttig ;).

De dag erna was het ook regenachtig maar we kunnen natuurlijk niet twee dagen binnen blijven door regen en dus gingen we op pad. We gingen naar Phillip Island, dit ligt rechts onder Melbourne en is een prachtig natuurgebied. Onze eerste stop was een chocolade museum waar je van alles en nog wat kon doen, inclusief spellen spelen en veel chocolade proeven. Jelle heeft uitvoerig geproefd en ik heb aan het einde een reep met macadamia noten gekocht :). Daarna op naar het puntje van het eiland want daar wonen pinguïns, hele kleintjes. De meeste penguins lagen nog in de zee te dobberen, maar in een aantal nesten konden we toch wat penguins zien. Ook zagen we veel grijze ganzen die tot een paar jaar geleden nog bedreigd werden met uitsterven. Na nog een rondje gereden te hebben, zijn we weer lekker terug gegaan naar de camping.

De dag erna gingen we dan echt Melbourne in. De trein die we wilden pakken reed niet vanwege werkzaamheden en dus reden we iets de stad in en pakte we voor het laatste stuk de trein. Melbourne is groot, ‘oud’ en gezellig. We zijn begonnen met een street art tour die eindigde bij de Queen Victoria Market. Dit is een hele grote markt waar je je verse producten kan kopen en lekker kan eten. Wij hadden een lunchpakketje mee, maar deden wel mee aan de vele proeverijen op de markt. Daarna hebben we nog wat rond gekeken in de stad en de avond afgesloten bij een pizzeria samen met oud-collega Carla.

Na het inpakken van onze spullen in de ochtend zijn we naar de Morningston Peninsula gegaan. Een gebied vol wijngaarden, boerderijen en leuke winkeltjes. We hebben wat ciders gekocht, ik heb er veel geproefd en we hebben een heerlijk geitenkaasje gekocht. Als afsluiter zijn we naar Sorrento gegaan een mooi oud stadje vol met leuke winkels waar we een vegan ijsje scoorde. Toen op naar de boot want morgen beginnen we aan de great ocean road.