Glacier country - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Jelle & Janette - WaarBenJij.nu Glacier country - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Jelle & Janette - WaarBenJij.nu

Glacier country

Blijf op de hoogte en volg Jelle & Janette

13 Februari 2020 | Nieuw Zeeland, Franz Josef

Glacier country, zo wordt het gebied waar Franz Josef ligt genoemd. Het is ook een gebied met veel regen en wisselvallig weer en toch hadden we besloten hier drie nachten te blijven.

Toen we aankwamen op de camping was het prachtig weer en konden we de gletsjer zien. S’avonds gingen we lekker ontspannen in het bubbelbad op de camping.

De volgende ochtend werden we wakker met veel laaghangende wolken, de bergen waren niet zichtbaar. Toch stapte we de auto in naar Fox Glacier en meldde ons daar bij het helikopter bedrijf. We kregen een briefing en tot het moment van opstijgen was het nog niet zeker of er wel gevlogen kon worden. De wolken trokken een beetje weg en een eerste piek werd zichtbaar. Op naar de helikopter! We vlogen naar de gletsjer en dat was echt heel mooi. Toen eruit waar we crampons onder onze schoenen kregen en toen waren we klaar voor de wandeling. We wandelden zo’n drie uur over en in de gletsjer waarbij we ook een paar grotten bezochten, water dronken en genoten van hoe mooi het was. We hadden ontzettend geluk want we hadden een strak blauwe lucht met een warm zonnetje. Na de vlucht reden we naar Lake Matheson voor een uitzicht op de bergen en de gletsjer, een mooie wandeling waar we ook nog eens werden beloond met een reflecterend meer dat een mooie foto opleverde.

De dag erna hadden we een private pool geboekt bij de hotpools. Een eigen badje midden in het regenwoud. Ultieme ontspanning en daarna hebben we nog een tijd in de grote baden gezeten tot het tijd was om er uit te gaan voor een korte wandeling naar de Franz Josef gletsjer.

De laatste ochtend zijn we naar het wildlife centre geweest om een kiwi in het echt te bewonderen. Daarna weer ons autootje in en op naar de volgende plek.