Bezoek van ver - Reisverslag uit Paraparaumu, Nieuw Zeeland van Jelle & Janette - WaarBenJij.nu Bezoek van ver - Reisverslag uit Paraparaumu, Nieuw Zeeland van Jelle & Janette - WaarBenJij.nu

Bezoek van ver

Blijf op de hoogte en volg Jelle & Janette

10 Maart 2020 | Nieuw Zeeland, Paraparaumu

De vorige keer las je al even dat we bezoek verwachtten en dit blog kan je daar alles over lezen. Maar...voor het zo ver was, zijn Jelle en ik eerst nog een nachtje alleen in ons huisje in Paraparaumu geweest.

We hadden via AirBnB wat geboekt en dat bleek toch echt best comfortabel. Een groot bad, een heerlijk bed en banken om op te chillen. En wellicht nog essentiëler...een wasmachine om onze was even weg te werken. Dit was dan ook eigenlijk wel waar onze eerste dag in Paraparaumu uit bestond.

Beiden vinden we het ook erg leuk om te koken en dus maakten we van de gelegenheid gebruik om wat te maken dat we in onze campingpannetjes niet klaar kunnen maken, namelijk een satesaus en een oosters kikkererwtensoepje.

Na dit te hebben gemaakt was het tijd om naar het vliegveld te rijden. We parkeerden de auto, haalden een vers bakkie koffie en begonnen aan het wachten tot ons bezoek zou arriveren. Niet veel later stond Jörgen voor onze neus en kreeg hij een vers kopje koffie. In het huisje zat geen koffieapparaat, dus hier moest hij het voor nu dan mee doen ;).

Een aantal feitjes over dit weekend die ons soms deden verwonderen. Laten we beginnen met de eerste:

Wist je dat...je naar de andere kant van de wereld kan vliegen met alleen handbagage? Jörgen kan dit! Wij waren verwonderd.

Gedurende deze blog zullen we nog wat feitelijkheden met jullie delen.

Na aankomst in Paraparaumu hebben we een soepje gegeten en zijn daarna gaan wandelen in de buurt.

Wist je dat...Janette niet kan springen en dit echt als een meisje doet. Jörgen heeft het bewijs.

Na onze wandeling over het strand zijn we terug gegaan naar ons huisje voor een lekkere maaltijd bestaande uit brood met smeersels en een eitje met feta en courgette. En de kers op de taart van de dag...het verlovingsverhaal van Jörgen en Kim! Zo lief en leuk!

De dag erna zijn we de auto in gegaan, kwamen we langs Rivendell en dus moesten we even kijken bij de poort uit de film.

Wist je dat...twee van ons de films kennen en een geen flauw idee heeft? Nooit gezien...nooit iets over gehoord?!

Daarna op naar de pinnacles, een prachtige locatie en een locatie van de films natuurlijk! Een lekkere korte wandeling, maar wel in een top omgeving.

Wist je dat...Jörgen ons er nog altijd uitloopt en veel foto’s maakt? Ook van ons...waarvoor dank! Hebben we straks wellicht een echte Van Beem aan onze muur!

Op naar de vuurtoren, maar niet voor we eerst nog mochten genieten van spelende zeehonden. Het is fantastisch om die dieren te zien en vooral de nieuwsgierigheid van die kleintjes. Als laatste zijn Jörgen en Jelle nog naar de vuurtoren gelopen terwijl ik voor de heren een gezond snackje klaar maakte.

Wist je dat...beide heren graag verwend worden met lekker en gezond eten?

De terugweg naar huis ging traag en rond 9 uur waren we weer terug. Aangezien ik al ongeveer in coma lag tijdens de autorit, hebben de heren gekookt en kon ik zo aanschuiven.

Wist je dat...Janette ook houdt van een beetje verwennerij?

De dag erna zijn we de auto weer ingestapt om te parkeren bij de trein. Toen de trein naar het noorden gepakt en we zijn daarna gaan wandelen langs de klif. Niet zo spectaculair als sommige wandelingen, maar desalniettemin zeker de moeite waard. Daarna lekker op tijd naar huis wat ook wel fijn was.

Wist je dat...Jörgen echt onwijs gek is op z’n beide dames? Hij is super leuke en lieve papa en soon to be hubby.

De laatste dag...regen...bah! En dus pakte we de auto naar de Icebreaker store. Alle drie gingen we weg met nieuwe kledingstukken. Toen op naar Weta studio’s die een belangrijke rol speelden bij de LOTR films. Een van ons had nog altijd geen idee, maar vond het wel cool. De andere twee zwaaiden maar wat graag met een zwaard voor een leuke foto! Na de fun, tijd voor serieuze zaken in het Te Papa museum. Wow! Groot, gaaf en indrukwekkend en wellicht met name de mega grote poppen die gemaakt zijn door Weta voor het WW1 verhaal. Extra indrukwekkend nu we wat meer wisten over Weta.

Dit weekend veel bijgekletst, het was te kort maar zo tof! Fijn om elkaar te zien zo aan de andere kant van de wereld!

De laatste random facts:

Wist je dat...Jörgen aanzienlijk minder eet en snoept dan Jelle denkt?!

Wist je dat een Suzuki Swift meer ruimte heeft dan je denkt. 3 mensen plus heel veel bagage...

Op naar de volgende bestemming!

• 14 Maart 2020 - 13:43

Johanna:

wat een prachtige zweef foto