Spot de koala op Maggie - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Jelle & Janette - WaarBenJij.nu Spot de koala op Maggie - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Jelle & Janette - WaarBenJij.nu

Spot de koala op Maggie

Blijf op de hoogte en volg Jelle & Janette

19 December 2019 | Australië, Magnetic Island

Vroeg op want we gaan naar Maggie, magnetic island. Dit eiland ligt bij Townsville en al wandelend kan je hier dieren spotten en dat wilden wij ook wel. We kochten een kaartje voor de boot en na inchecken mochten we een half uur later de boot op. Eenmaal op het eiland gingen we met de bus naar de Forts Walk, hier liggen nog de oude forten voor de strijd tegen Japan. Mannen en vrouwen verdedigde hier Australië en dat was best pittig in die tijd. Gelukkig was er ook een YMCA die hielp met leuke ontspannende activiteiten ;). Tijdens de wandeling hier kan je koala’s tegen komen en die hebben we gezien ook! Twee stuks! Prachtige dieren maar we hebben ze alleen slapend gezien en op de terug weg zaten ze nog altijd in dezelfde boom. Vanuit de forten hadden we een prachtig uitzicht over de koraalzee en de kust van Australië. Eenmaal terug bij de start bleek dat we een uur moesten wachten op de bus en dus besloten we naar Horseshoe Bay te lopen. Een klein stadje met een zwemstrand, inclusief een lifeguard. Op dit moment kan je alleen zwemmen daar waar netten zijn of je moet een heel pak aan vanwege een soort kwal waar je flink ziek van wordt als je die aan geraakt hebt en dus volgen we de adviezen maar gewoon en zwemmen we braaf ik het afgezette stuk ennn we bestelde een fish en chips. Deze kregen we ingepakt in papier en de portie was zo groot dat we blij waren dat we er maar 1 besteld hadden. Verder hebben we op het eiland nog rots wallaby’s gezien en toen op met de boot naar Townsville voor onze volgende overnachting. Hier hebben we eigenlijk alleen geslapen en inmiddels zijn we opweg naar Airlie Beach. We rijden weer langs vele suikerrietvelden en het leuke is dat daar dus enorm veel smal-spoor omheen ligt. Ze gebruiken namelijk treintjes met wagonnetjes om het riet naar de fabriek te brengen. Wie Jelle een beetje kent, weet dat hij treinen erg tof vindt dus het rijden door Australië is tot op heden geen straf het enige nadeel is dat het op dit moment niet het oogst seizoen is dus alle wagonnetjes staan stil.